PRESENTACIÓN A VILANOVA DEL CAMÍ DEL PROJECTE DEÑS AGENTS DE DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC DE LA CASA D'OFICIS19 Juliol 2011
La presentació va anar a càrrec de la docent del mòdul i dels alumnes, que van exposar i presentar el diferents projectes realitzats i propostes de millora de promoció del territori: -Elaboració del mapa de patrimoni del municipi: han fet un recull de 94 elements d’interés turístic presentats en format paper i digital -Presentació dels resultats de l’enquesta que es va passar per conèixer l’estat del parc fluvial. De l’enquesta en surten propostes de millora. -Elaboració d’un pòster i dos trencaclosques digitals per conèixer la flora i fauna de la zona del parc fluvial. Aquest projecte ha tingut la col.laboració dels alumnes de disseny de pàgines web de la Casa d’Oficis. -Presentació de diferents sistemes digitals (Codi QR. Woices, realitat augmentada...) que es poden utilitzar per promocionar el territori i elements culturals d’interès. Amb aquesta presentació es va posar de relleu la important tasca que han estat fent els alumnes en l’àmbit de promoció del territori. Tasca que fou reconeguda pel tècnics i regidors del municipi.
Fonts: www.micod.cat
9 Juliol 2011
Els Passats dies 7, 8, 9 i 10 de Juliol els alumnes del mòdul d'Agent Turístic de la Casa d'Oficis van estar convidats, per l'Ajuntament d'Igualada, a participar a L'European Ballon Festival. Els Alumnes/Treballadors es van encarregar d'atendre als visitants a l'estand d'informació i van realitzar una enquesta d'opinió i satisfacció sobre el festival. A l'estand, a part d'informació sobre el certamen i aprofitant la visita de gents vingudes de tot arreu de Catalunya, els nois/es van facilitar al públic una amplia informació sobre l'oferta turística de la comarca de l'Anoia.
Font: www.micod.cat
ALUMNES DEL MÒDUL D'AGENTS DE DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC DE LA CASA D'OFICIS REALITZEN UNA RUTA BTT AMB ELS ALUMMES DEL IES MONTBUI
PRESENTACIÓN A VILANOVA DEL CAMÍ DEL PROJECTE DEÑS AGENTS DE DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC DE LA CASA D'OFICIS19 Juliol 2011
La presentació va anar a càrrec de la docent del mòdul i dels alumnes, que van exposar i presentar el diferents projectes realitzats i propostes de millora de promoció del territori: -Elaboració del mapa de patrimoni del municipi: han fet un recull de 94 elements d’interés turístic presentats en format paper i digital -Presentació dels resultats de l’enquesta que es va passar per conèixer l’estat del parc fluvial. De l’enquesta en surten propostes de millora. -Elaboració d’un pòster i dos trencaclosques digitals per conèixer la flora i fauna de la zona del parc fluvial. Aquest projecte ha tingut la col.laboració dels alumnes de disseny de pàgines web de la Casa d’Oficis. -Presentació de diferents sistemes digitals (Codi QR. Woices, realitat augmentada...) que es poden utilitzar per promocionar el territori i elements culturals d’interès. Amb aquesta presentació es va posar de relleu la important tasca que han estat fent els alumnes en l’àmbit de promoció del territori. Tasca que fou reconeguda pel tècnics i regidors del municipi.
La presentació va anar a càrrec de la docent del mòdul i dels alumnes, que van exposar i presentar el diferents projectes realitzats i propostes de millora de promoció del territori:
-Elaboració d’un pòster i dos trencaclosques digitals per conèixer la flora i fauna de la zona del parc fluvial. Aquest projecte ha tingut la col.laboració dels alumnes de disseny de pàgines web de la Casa d’Oficis.
-Presentació de diferents sistemes digitals (Codi QR. Woices, realitat augmentada...) que es poden utilitzar per promocionar el territori i elements culturals d’interès.
Amb aquesta presentació es va posar de relleu la important tasca que han estat fent els alumnes en l’àmbit de promoció del territori. Tasca que fou reconeguda pel tècnics i regidors del municipi.
Fonts: www.micod.cat
Fonts: www.micod.cat
9 Juliol 2011
Els Passats dies 7, 8, 9 i 10 de Juliol els alumnes del mòdul d'Agent Turístic de la Casa d'Oficis van estar convidats, per l'Ajuntament d'Igualada, a participar a L'European Ballon Festival.
Els Alumnes/Treballadors es van encarregar d'atendre als visitants a l'estand d'informació i van realitzar una enquesta d'opinió i satisfacció sobre el festival.
A l'estand, a part d'informació sobre el certamen i aprofitant la visita de gents vingudes de tot arreu de Catalunya, els nois/es van facilitar al públic una amplia informació sobre l'oferta turística de la comarca de l'Anoia.
Font: www.micod.cat
15 Juny 2011
Els dies 15 i 16 de juny els alumnes, del mòdul de Turisme i agent rural de la Casa d'Oficis, van participar, juntament amb alumnes del IES Montbui, en el seguiment del recorregut de la ruta BTT creada per l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui i l'empresa Anoia Bike Tour.
Els nostres alumnes van donar suport a aquesta ruta exercint una visita guiada pels diferents punts que la formen: Molins de la Font trobada, Forn de Guix, Nucli Antic de Montbui, Cal Amigó i la Tossa. Van informar al joves montbuiencs en aspectes de geologia, patrimoni cultural i l'explicació de diferents llegendes que envolten aquest lloc tan carismàtic de la Conca d'Òdena.
Cal valorar molt positivament aquesta iniciativa ja que es una de les millors formes de que els joves de la nostra comarca comencin a apreciar i coneguin el meravellós medi que ens envolta.
Font: www.micod.cat
LA TAULA OBERTA DE TURISME DE L'ANOIA DEFINEIXLES ACTUACIONS PER FER EN EL PERÍODE 2011-2012
- 8 Juny 2011
El passat 10 de maig es va celebrar el primer plenari de la Taula Oberta de Turisme de l’Anoia on es van definir les actuacions pel proper bienni, es va fer un repàs de les actuacions dutes a terme fins ara i es van presentar les conclusions del desenvolupament del sector turístic de l’Anoia arran dels elements treballats en la última jornada de debat el passat mes de gener i de la Diagnosi Estratègica de Turisme desenvolupada per la Diputació de Barcelona.
Valorades les idees presentades per una banda per l’Oficina Tècnica de Turisme de la Diputació i per l’altre pel Consell Comarcal de l’Anoia es va plantejar un pla d’actuacions per potenciar el turisme a la comarca de l’Anoia basat en dos àmbits fonamentals.
En primer lloc, en quant a gestió i organització es va proposar la creació d’una entitat única de gestió. En aquest sentit cal buscar una forma jurídica per aquesta entitat que ha de fomentar l’associacionisme dels agents turístics del territori, ha de treballar en la recerca de subvencions per al seu funcionament i ha de contactar amb un agència de viatges que sigui receptora per la venda dels productes d’Anoia Turisme.
En segon lloc, en quant a dinamització territorial les propostes es van agrupar en quatre blocs. El primer bloc fa referència al suport als empresaris del sector. Les tasques a realitzar en aquest sentit són assessorament i formació, jornades de coneixement i visites d’intercanvi. El segon bloc fa referència a la promoció turística i les tasques proposades per aquest àmbit són la realització d’un pla de màrqueting global, campanyes de promoció i dotar la pàgina web http://www.anoiaturisme.cat/ amb un motor de reserves online. El tercer bloc de propostes és la creació de productes turístics per segments de mercat. Es va treballar amb alguns possibles exemples i els suggeriments que es van plantejar són “Anoia en ruta”, “Anoia Gastronomia”, “Els orígens de l’Anoia” i “Anoia amable”. El quart i últim bloc de propostes fa referència a la creació de Clubs de producte. Concretament “el club de turisme actiu i natura”, “el club de turisme gastronòmic” i “el club de turisme familiar”.
Aquest pla d’actuacions es va posar a debat entre els agents turístics participants del plenari amb l’objectiu d’identificar i acordar prioritats i estratègies a desenvolupar. Com a producte que sembla prioritari i que pot generar més cohesió i dinamització entre les diferents empreses turístiques del territori es va prioritzar el producte que es generi d’Anoia Natura/Turisme Actiu (en ruta). Pel que fa als segments de visitants cal diferenciar els de cap de setmana i els d’entre setmana i articular un producte propi per a cada un d’aquests segments i promocionar-lo. També va aparèixer en el debat el tema de la promoció en esdeveniments i es va decidir buscar espais dins grans esdeveniments per tal que les empreses poguessin donar-se a conèixer.
Finalment, va quedar palès que hi ha certa preocupació per posicionar la comarca en el mercat. També hi va haver un consens en la necessitat de prioritzar i agilitzar la generació d’uns ens de gestió del desenvolupament del Turisme de l’Anoia. El sector està prou madur i es planteja la creació de l’ens i demana a les administracions públiques un compromís formal i la recerca de finançament.
Per acabar, es va aprofitar l’ocasió per presentar la web 2.0 http://www.anoiaturisme.cat/, una pàgina que ja està operativa però que ha d’anar creixent amb les intervencions dels agents turístics, dels municipis i de les entitats de la comarca.
L’acte, celebrat a la Sala d’Actes del Museu de la pell de Capellades, va estar presidit per l’alcaldessa de Capellades, Anna Sánchez, el President del Consorci per a la promoció turística de l’Alta Anoia, Pere Masana i el Vicepresident 1er i Conseller de Turisme del Consell Comarcal de l’Anoia, Jordi Mercader.
La Taula Oberta de Turisme de l’Anoia és una agrupació voluntària d’agents públics i privats vinculats al turisme a la comarca de l’Anoia, que es va crear l’any passat després d’un llarg procés participatiu fomentat pel Consell Comarcal de l’Anoia. La Taula Oberta és un espai de debat, supramunicipal, dels diferents operadors turístics per tal d'unificar idees i esforços, on es dóna resposta a la necessitat de cercar una major coordinació i vinculació de tots els sectors implicats en el turisme a la comarca.
En primer lloc, en quant a gestió i organització es va proposar la creació d’una entitat única de gestió. En aquest sentit cal buscar una forma jurídica per aquesta entitat que ha de fomentar l’associacionisme dels agents turístics del territori, ha de treballar en la recerca de subvencions per al seu funcionament i ha de contactar amb un agència de viatges que sigui receptora per la venda dels productes d’Anoia Turisme.
En segon lloc, en quant a dinamització territorial les propostes es van agrupar en quatre blocs. El primer bloc fa referència al suport als empresaris del sector. Les tasques a realitzar en aquest sentit són assessorament i formació, jornades de coneixement i visites d’intercanvi. El segon bloc fa referència a la promoció turística i les tasques proposades per aquest àmbit són la realització d’un pla de màrqueting global, campanyes de promoció i dotar la pàgina web http://www.anoiaturisme.cat/ amb un motor de reserves online. El tercer bloc de propostes és la creació de productes turístics per segments de mercat. Es va treballar amb alguns possibles exemples i els suggeriments que es van plantejar són “Anoia en ruta”, “Anoia Gastronomia”, “Els orígens de l’Anoia” i “Anoia amable”. El quart i últim bloc de propostes fa referència a la creació de Clubs de producte. Concretament “el club de turisme actiu i natura”, “el club de turisme gastronòmic” i “el club de turisme familiar”.
Aquest pla d’actuacions es va posar a debat entre els agents turístics participants del plenari amb l’objectiu d’identificar i acordar prioritats i estratègies a desenvolupar. Com a producte que sembla prioritari i que pot generar més cohesió i dinamització entre les diferents empreses turístiques del territori es va prioritzar el producte que es generi d’Anoia Natura/Turisme Actiu (en ruta). Pel que fa als segments de visitants cal diferenciar els de cap de setmana i els d’entre setmana i articular un producte propi per a cada un d’aquests segments i promocionar-lo. També va aparèixer en el debat el tema de la promoció en esdeveniments i es va decidir buscar espais dins grans esdeveniments per tal que les empreses poguessin donar-se a conèixer.
Finalment, va quedar palès que hi ha certa preocupació per posicionar la comarca en el mercat. També hi va haver un consens en la necessitat de prioritzar i agilitzar la generació d’uns ens de gestió del desenvolupament del Turisme de l’Anoia. El sector està prou madur i es planteja la creació de l’ens i demana a les administracions públiques un compromís formal i la recerca de finançament.
Per acabar, es va aprofitar l’ocasió per presentar la web 2.0 http://www.anoiaturisme.cat/, una pàgina que ja està operativa però que ha d’anar creixent amb les intervencions dels agents turístics, dels municipis i de les entitats de la comarca.
L’acte, celebrat a la Sala d’Actes del Museu de la pell de Capellades, va estar presidit per l’alcaldessa de Capellades, Anna Sánchez, el President del Consorci per a la promoció turística de l’Alta Anoia, Pere Masana i el Vicepresident 1er i Conseller de Turisme del Consell Comarcal de l’Anoia, Jordi Mercader.
La Taula Oberta de Turisme de l’Anoia és una agrupació voluntària d’agents públics i privats vinculats al turisme a la comarca de l’Anoia, que es va crear l’any passat després d’un llarg procés participatiu fomentat pel Consell Comarcal de l’Anoia. La Taula Oberta és un espai de debat, supramunicipal, dels diferents operadors turístics per tal d'unificar idees i esforços, on es dóna resposta a la necessitat de cercar una major coordinació i vinculació de tots els sectors implicats en el turisme a la comarca.
Font: www.anoia.cat
CASA D'OFICIS: AGENTS DE DESENVOLUPAMENT TURÍSTIC
2 Març 2011
Font: www.radionova.cat
LA CASA D'OFICIS TREBALLA EN EL FOMENT TURÍSTIC DELS MUNICIPIS DE LA CONCA D'ÒDENA
9 Febrer 2011
La Mancomunitat de la Conca d’Òdena va iniciar l’octubre del 2010 la Tercera Casa d’Oficis on persones aturades, entre 16 i 24 anys, aprenen diferents oficis. Des d’octubre, els alumnes s’han estat formant en les diferents professions que desenvoluparan i a partir del gener han començat a treballar als diferents municipis de la Mancomunitat.
Fa una setmana que el mòdul d’Agents de Desenvolupament Turístic treballen 2 dies per setmana a l’Ajuntament de Vilanova del Camí des del departament de Promoció Econòmica. Les tasques que tenen encomanades són la dinamització del Parc Fluvial al seu pas per Vilanova, un recull de tota la informació turística del municipi i un inventari dels recursos turístics de la zona.
El mòdul de turisme, a càrrec de la docent Sol Sànchez, treballarà durant 2 mesos i mig al municipi. El conformen 10 persones, 2 d’elles de Vilanova, 3 de Montbui, 1 de la Pobla de Claramunt i 4 d’Igualada.
El passat 21 de gener i gràcies a la invitació del regidor de Medi Ambient de Vilanova del Camí, Francesc Viera, van fer una sortida als Esgavellats, un indret al mig del bosc vilanoví amb característiques peculiars i amb valors geològics i de flora especials. Durant el recorregut van visitar diferents recursos turístics del municipi, com la Font de l’Anoia, Can Titó, el jaciment iberoromà de Vilar del Met, el Mirador de l’Aromir, la Cova del Mossèn, Can Bernades i la Font de Can Bernades.
La Casa d’Oficis treballarà per al desenvolupament turístic de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena fins l’octubre d’aquest any.
Font: www.radionova.cat
ARRENCA UNA NOVA EDICIÓ DE LA CASA D'OFICIS DE LA MANCOMUNITAT
25 Octubre 2010
La Mancomunitat de la Conca d’Òdena ha posat en marxa una nova edició de la Casa d’Oficis. Es tracta d’un programa de formació i treball d’un any de durada, subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu, amb l’objectiu de formar i especialitzar professionalment a joves aturats.
La Casa d’Oficis compta amb 5 mòduls diferents, de Pintura, Cuina, Agents de desenvolupament turístic, Dissenyadors de pàgines web i Agents forestals i mediambientals. Durant l’any de durada d’aquest programa els 50 joves que hi participen, tindran l’oportunitat d’aprendre tant la teoria com la pràctica de l’ofici que han triat, desenvolupant projectes i activitats d’utilitat pública i social en els diferents municipis de la conca d’Òdena. Per tirar endavant amb aquest projecte, es compta també amb una desena de professionals de diversos àmbits que imparteixen la formació.
Font: www.igualada.cat
COMENÇA LA CASA D'OFICIS III DE LA MANCOMUNITAT DE LA CONCA D'ÒDENA
21 Octubre 2010
El passat dimecres començar la Casa d’Oficis III de la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena. Aquest és un programa de formació i treball d’un any de durada, subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu, amb l’objectiu de formar i especialitzar professionalment a joves aturats.
La Casa d’Oficis comptarà amb 5 mòduls diferents, en cada un dels quals hi participaran deu joves: pintura, cuina, agents de desenvolupament turístic, dissenyadors de pàgines web i agents forestals – mediambientals. Durant l’any de durada d’aquest programa els 50 joves que hi participen tindran l’oportunitat d’aprendre tant la teoria com la pràctica de l’ofici que han triat, desenvolupant projectes i activitats d’utilitat pública i social en els diferents municipis de la Conca d’Òdena.
Per tirar endavant amb aquest projecte, es compta també amb un equip d’estructura de 11 persones: una directora de la Casa d’Oficis, un docent expert de cada mòdul amb un reforç de una docent de llengua anglesa per al mòdul dels Agents de desenvolupament turístic i una docent de Medi Ambient pel mòdul d’Agents forestals, una docent de reforç de la ESO, un auxiliar administratiu i un conserge-repartidor.
Fonts: www.anoiadiari.cat
www.anoiaemergent.cat
CASA D'OFICIS III
14 Octubre 2010
La Casa d'Oficis de la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d'Òdena és un programa ocupacional del Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, cofinançat pel Fons Social Europeu, que el que vol és formar joves en un ofici per a una futura inserció en el món laboral.
La Casa d'Oficis es dirigeix a persones aturades menors de 25 anys residents a la Conca d'Òdena.
La Casa d'Oficis va començar el dia 14 abril de 2010 i acabarà el dia 13 d'octubre de 2011. El programa consta de dues fases, de 6 mesos de durada cada una.
En una primera fase es forma als alumnes-treballadors en l'ofici. En la segona fase, els alumnes-treballadors estan en contracte de formació on complementen la formació amb la pràctica professional.
Les pràctiques professionals es desenvolupen en els diferents municipis de la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d'Òdena.
L'actual Casa d'Oficis consta de 5 mòduls amb 10 alumnes cada un:
Agent de desenvolupament turístic: Amb aquest mòdul es pretén que els alumnes-treballadors tinguin una visió transversal i àmplia dels diferents àmbits d'actuació del desenvolupament turístic a partir d'un enfocament eminentment pràctic per tal de poder analitzar la situació actual del sector turístic de la zona, poder planificar accions de promoció turística i adquirir les habilitats pròpies d'un agent turístic per tal de poder mostrar el territori.
Font: www.micod.cat